blåbærskogen

blåbærskogen

tirsdag 17. juni 2014

Babydress/ barnedress

Jeg har kjøpt stoff og mønster fra Stoff og Stil, til dress til minstemann. Han har litt korte bein i forhold til overkroppen, slik at kjøpte dresser ofte for veldig lange bein eller er for trange i overkroppen. Nå som han har begynt å gå, er det spesielt dumt med lange snublebein.

Jeg glemte å kjøpe kantebånd sammen med stoffet, slik at det er ribbestoff som jeg har laget om til kantebånd. Ribbestoffet kjøpte jeg hos min nærmeste hobbybutikk.

Jeg har sydd en med korte bein og korte armer, og en med litt lengre bein og korte armer. Det er jo tross alt sommer :)


Denne har lange bein. Men jeg har tatt av ganske mye på lengden i forhold til mønsteret. Den blir kanskje litt kort også til min gutt, når han sitter eller krabber (altså knekker kneleddet litt), men når han står rett opp og ned passer den perfekt.

Her er mini med den litt kortere varianten:

Dette jersey stretch stoffet er veldig fint til å sy barneklær og luer osv med. Du slipper å bekymre deg for at det skal bli stramt her og der. Men jeg har uansett sydd litt romslig, det er godt med "noe å vokse i". 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar